SON DAKİKA MÜŞTERİLERİNİ NASIL KAZANABİLİRSİNİZ? BÖLÜM 1

31 Aralık 2020, Perşembe Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Yeni yıl yaklaşıyor. Birçok kişi sevdikleri için hediye seçecek. Bazı müşteriler daha temkinli davranıp efsane indirim günlerini değerlendirmiş olabilir. Ama araştırmalar bu işi son dakikaya bırakan insanların da büyük sayıda olduğunu gösteriyor. O halde satış fırsatı oluşturan bir kitle var önünüzde. Unutmayalım ki, bu müşteriler zaman darlığı içindeler ve onlara hızlı ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunmak gerekir. Aşağıda bu konudaki önerileri görebilirsiniz.

Navigasyon önemli!
Fiziki mağazanızdan satış yapıyorsanız, yıl sonu yaklaştıkça mağaza içi müşteri trafiğiniz de artacaktır. Mağaza içerisinde müşterilerin ürün gruplarını kolay bulması için yönlendirme işaretleri koymanızda fayda var. Müşterinin aradığı ürünü kolay bulması yönünde mağaza çalışanları eğitilmeli ve müşterilere destek olmalıdır. Bazı hediyelik ürün önerilerini dikkat çeken bir konumda yerleştirebilir ve müşterinin karar vermesini kolaylaştırabilirsiniz. Mağazanız her zaman temiz ve düzenli olmalı. Çalışanlar, ürünlerin olması gerektiği yerde bulunduğuna dikkat etmelidir. Bu her zaman için geçerli bir kural olsa da müşteri trafiğinin arttığı dönemlerde daha büyük önem kazanır. E- ticaret yapan bir işletme için de aynı durum geçerlidir. Reklam görseli (banner) kullanarak veya navigasyon çubuğuna “hediye” linki koyarak müşterileri hediye önerileri sunduğunuz bölüme yönlendirebilirsiniz. Müşteriler mümkün olduğunca az sayıda tıklama ile “hediye” bölümüne ulaşabilmelidir. Bu bölümdeki ürünleri de fiyat, kadın-erkek-çocuk vb. kategorilere ayırabilirsiniz.

Ödeme aşaması
Fiziki veya sanal mağazanızdan alışveriş yapan bir müşteriyi ödeme aşamasında kaybetmek ister misiniz? Elbette istemezsiniz. Uzun ödeme kuyrukları varsa veya POS cihazında çeşitli nedenlerden dolayı bir gecikme yaşanıyorsa, zaman darlığı nedeniyle telaş içinde olan müşterinin alışverişten vazgeçme olasılığı artar. Bu nedenle ödeme aşamasında müşterilere hızlı ve kolay bir deneyim sunmalısınız. Bazı mağazalar ödeme işlemini POS cihazı yerine tablet kullanarak yapabiliyor. Bu durumda müşterinin kasaya gitmesine gerek kalmadan müşterinin bulunduğu yerde ödeme yapması mümkün olabiliyor. Müşteriye mağaza içinde mobil ödeme imkânı sağlarsanız, ona önemli bir kolaylık sunmuş olursunuz. Online satışlarda da ödeme kolaylığı ve hızlı ödeme konuları “son dakika” müşterileri için daha önemli hale gelmektedir.

Ürün teslimi
Online satışlarda teslim süresi veya tarihi her zaman önemlidir, ancak zaman sıkışıklığı yaşayan müşteriler için daha çok önem kazanır. Sitenizde ürünün siparişin ertesi gününde teslim edilmesi için saat kaça kadar sipariş verilmesi gerektiği, hangi tarih ve saate kadar sipariş verilirse teslimatın –örneğin- 2 gün içinde gerçekleşeceği konusunda net bilgi vermek gerekir. “Son dakika” müşterileri, on-line sipariş ettikleri ürünleri, kendilerine uygun bir zaman diliminde mağazaya giderek almayı tercih edebilir. Hem online hem de mağaza satışı olan işletmelerin müşterilere bu imkânı sunmalarında fayda vardır.

Hediye paketi
Hediye paketi yapmak “son dakika” müşterileri için önemli bir hizmet olacaktır. Bunun için gerekli organizasyonu yapmayı ve bir eleman görevlendirmeyi düşünebilirsiniz. İşinizin niteliğine göre hediye paketi hizmetini ücretsiz sunabilirsiniz veya belirli bir limit üzerindeki alışverişler için ücretsiz hizmet sunabilirsiniz. Böylece müşterileri daha fazla satın alma yapmaya da özendirmiş olursunuz.
“Son dakika” müşterilerini kazanma konusundaki önerilerimize gelecek yazımızda devam edeceğiz.
Sağlıcakla kalın.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
14 Kasım 2019, Perşembe
Gelecek On Yıl İçin Dijital Pazarlama Stratejileri
Devamını Oku »