Pazarlamada Sosyal Çevre Güçleri

14 Şubat 2020, Cuma Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Sosyal çevre güçleri, nüfusun sosyal davranış tutumlarını ve ortak inançlarını içeren görünmez pazarlama güçleridir. Başarılı pazarlama bir şirketin pazarlama programlarını sosyal ortamında yönetme yeteneğine de bağlıdır. Pazarlama yöneticileri, tüketici değerlerinin, yaşam tarzlarının ve inançlarının eskisinden çok daha hızlı değişmesi nedeniyle görevlerinin getirmiş olduğu sorumluluğu omuzlarında daha fazla hissetmektedirler. Örneğin, bakkaliye alışverişini genel olarak kadınlar yapardı ancak hem kadınların çalışma hayatına daha yoğun katılımıyla hem de ‘’ev adamlarının’’ sayısının artmasıyla cinsiyet rolleri tersine çevrildi.

Nüfus Demografileri
Demografik veriler, belirli bir meslek, cinsiyet veya ırktaki nüfusun yüzdesi gibi nüfus faktörlerinin incelenmesini içerir. Bu, nüfus yoğunluğu, nüfus büyüklüğü ve yer gibi genel faktörlerin yanı sıra demografik değişikliklerin de şirketlerin pazarlama çabaları üzerinde olumsuz etkilerini de içeriyor olabilir. Günümüzde, ABD dahil çoğu Batı ülkesinde azalan doğum oranının bebek ürünleri satışları üzerinde bariz bir etkisi vardır. Yaş, etnik ve cinsiyet kompozisyonundaki değişiklikler, belirli bir alandaki belirli ürünlere olan talebi de etkileyebilir.

Zaman Bilinci
Birçok insan, günümüz dünyasında eskisinden daha uzun saatler boyunca çalışıyor. Bu, alışveriş ve boş zaman etkinlikleri için sınırlı boş zamanın kalması durumuyla sonuçlanmıştır. Zaman kısıtlı insanlar boş zamanlarını kazanmaya veya maksimize etmeye çalışırlar. Pazarlama açısından bakıldığında, bu, gelirleri daha fazla olan ancak daha az zamanı olan birçok insanın, özellikle de iki gelirli hane halkının rahatlık için daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, tüketicilerin zamandan tasarruf etmesine veya tam olarak yararlanmasına yardımcı olan ürünleri pazarlamalısınız.

Cinsiyet Rollerini Değiştirme
İki gelirli ailelerin sayılarındaki artış gibi nedenlerle ailelerle ilgili erkek-kadın rolleri, iş, eğlence ve satın alma davranışları önemli ölçüde değişmiştir. Örneğin, giderek artan sayıda “ev kocası” evde kalıyor ve eşleri tam zamanlı çalışırken çocuk bakımı ve ev yapımı için birincil sorumluluk alıyor. Çalışan kadınlar da iş ve aile arasında daha iyi bir denge arayışındadırlar. Bu onları hazır ve dondurulmuş gıdalar gibi zaman kazandıran ürünleri ve daha verimli cihazlar ve temizlik ürünlerini tercih eden tüketiciler haline getiriyor.

Çevre Bilinci
Tüketiciler giderek çevre korumanın bilincine varıyor. Bilgili pazarlamacılar, tüketicilerin çevre bilincindeki bu yükselen seviyelere bu gerçeği vurgulayan ürünlerle yanıt vermiştir. Dikkate değer bir örnek, Tesla ve Honda gibi motor şirketleri tarafından hidrojen ve elektrikle çalışan araçların geliştirilmesidir. Bu tür araçlar çevreye su gibi toksin olmayan atıklar salar. Bu da günümüz dünyasında tüketicilerin çevre bilincindeki artışla orantılı olarak, diğer araçlardan daha fazla öne çıkmasını sağlıyor.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
10 Nisan 2020, Cuma
Dünya Markası Yaratmada KOBİ'ler Hangi Yolu İzlemelidir?
Devamını Oku »