Pazarlamada Başarı Faktörleri

25 Şubat 2020, Salı Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

İster kurulu küçük bir işletme işletiyor olun ister yeni başlıyor olun, başarılı bir pazarlama stratejisi başarınız için önemlidir. Microsoft Business web sitesine göre, birçok küçük işletme, pazarlamayı ara sıra yapılan bir şey olarak görme hatasını yapar. Ancak, pazarlamanın etkili olabilmesi için, çabalarınızın sürekli olması ve aynı zamanda başarılarını sağlamak için hedeflenmesi gerekir.

Bütçeleme
Pazarlama giderleri çok küçükten çok büyüğe kadar değişebilir, bu nedenle ne kadar harcama yapabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Pazarlama stratejiniz ve bütçeniz, işletmenizi başlatmadan önce oluşturduğunuz iş planına dahil edilmelidir. Net bir bütçeye sahip olmak sizi pazarlama bütçenizi nasıl harcadığınızı yakından incelemeye zorlar.

Hedefleme
Küçük bir işletme olarak, tüm insanlar için her şey olmaya çalışma lüksüne sahip değilsiniz. Sizi rakiplerinizden farklı kılan, işletmenizle ilgili ne olduğunu belirleyin ve pazarlamanızı en büyük faydayı sağlayacak kişilere yönlendirin. Örneğin, işletmenizin benzersiz yararı, meşgul insanlar için zaman kazandırıyorsa, pazarlama çabalarınızı meşgul ailelere yönlendirin.

Hedeflerin Geliştirilmesi
Pazarlama, satışları artırmak, bilgi sağlamak veya özel bir etkinliği tanıtmak gibi bir dizi amaca ulaşmak için kullanılabilir. Pazarlama çabalarınızla neyi başarmak istediğinizi belirleyin ve mesajınızı buna göre uyarlayın. Örneğin, işletmenizin açılışının reklamını yapıyorsanız ve amacınız mümkün olduğunca çok kişinin katılımını sağlamaksa, gelen ilk 100 kişiye ödül verin.

Rekabet Analizi
Rakiplerinizi analiz etmek için biraz zaman ayırın. Pazarlama çabalarını inceleyin ve onlar için neyin işe yaradığını görün. Ayrıca, kendi pazarlama çabalarını nasıl konumlandıracağınızı belirlemenize yardımcı olabilecek, hedef pazarları olarak kimleri gördükleri hakkında değerli bilgiler edineceksiniz. Örneğin, rekabetinizin çoğu belirli bir yaş grubunu hedefliyor gibi görünüyorsa, işletmenizin kullanılmamış bir pazara ulaşmak için farklı bir yaş grubuna hitap eden bir faydasını vurgulayın.

Müşteri Tabanınızı Elinizde Tutun
Microsoft Business web sitesine göre, mutsuz veya etkin olmayan bir müşteriyi elde tutmanın, yeni bir müşteri çekmek için olduğundan çok daha az maliyeti vardır. E-posta bültenleri göndererek veya kuponları gelecekteki satın alma işlemlerine göndererek müşteri tabanınızla iletişim halinde olun. İstediğiniz şekilde yeni müşteriler göndermek için onları ödüllendirdiğiniz bir tavsiye programı oluşturarak müşterilerinizin pazarlama işlerinizi sizin için yapmasını sağlayın.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
27 Kasım 2019, Çarşamba
Blogger İpucu: Her Zaman Kaliteli İçeriğe Odaklanın
Devamını Oku »
Image
13 Mart 2019, Çarşamba
2019 yılında iş dünyasında yeni trendler - II
Devamını Oku »