Kısa Vadeli ve Uzun Vadeli Etkiler, Planlama ve Politika Oluşturma Süreçlerine Nasıl Dahil Edilir?

20 Mart 2020, Cuma Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Her şirket, stratejik bir plan geliştirirken kısa vadeli iş hedeflerini uzun vadeli bir vizyonla dengelemelidir. Önümüzdeki çeyrek için gelir hedeflerine ulaşmaya odaklanmak cazip gelse de çok yoğun bir şekilde uzun vadeli etkilerin olabileceğini vurgulamaktadır. KOBİ’ler, acil hedeflere yapılan vurgunun işi olumsuz etkilemediği bir kültür yaratmalıdır.

Kısa Vadeli Etkiler
Kısa vadeli önlemler, çalışanları belirli hedeflere odaklamada etkilidir. Örneğin, yeni bir proje hattını zorlamak istiyorsanız, bir satış hedefi belirlemek, çalışanlarınızın özelliklerini müşterilere vurgulamalarını etkiler. Bu, komisyona dayalı ücret politikaları belirleyerek veya en iyi performans gösterenlere bonuslar sunarak gerçekleştirilebilir. Kısa vadeli etkiler, iş ihtiyaçları için kritik olduğunda da çok önemlidir. Paydaşlarına geri ödeme yapmak için gelir hedefine ulaşması gereken yeni ve zorlu bir işletme, onları etkilemek için gereken indirimlerden bağımsız olarak cari dönem satışları için büyük itici güç oluşturabilir.

Uzun Vadeli Görünüm
Planlama ve politika oluşturma sürecine dahil edilen uzun vadeli hedefler, istenen şirket kültürünü kurmaya veya marka adını korumaya odaklanabilir, bu nedenle kararların işinizin bu alanlarını nasıl etkilediği göz önünde bulundurulmalıdır. Muhtemelen şirketinizin beş yıl, 10 yıl veya daha ileride nasıl görünmesini istediğinize dair bir vizyonunuz var ve sadece büyüme açısından değil, aynı zamanda müşteri hizmetleri veya toplumdaki konumunuzla ilgili hedefler de bu yönde. Verdiğiniz her kararın, bu hedeflere ulaşmada uzun vadeli etkilerini göz önünde bulundurması gerekir.

İkisini De Dikkate Almak
Kısa ve uzun vadeli etkiler çeşitli şekillerde bir arada bulunur. Örneğin, kısa vadeli bir pazarlama planı yaklaşmakta olan bir tatil satışını ve alışveriş yapanların kullanabileceği indirimleri zorlayabilirken, uzun vadeli bir strateji müşterinin markayı güvenilir ve uygun fiyatlı olarak algılamasına odaklanacaktır. Satış pilotu ürün erdemlerini de ortaya koyarsa, her iki kavram da tek bir kampanyaya dahil edilebilir. Satış, gelirleri anında artırabilir ve ileride marka bilinirliğinizi artırabilir. Bununla birlikte, bir şirket kısa vadeli satış hedeflerini her zaman sürdürürse risk alır. Örneğin, alışveriş yapanların satın alması için satış odaklı düşük ücretler belirliyorsanız, müşterilerin mallarınızı değersiz olarak görmelerine neden olabilir.

Sonuç
İdeal olarak, kısa vadeli hedefler, uzun vadeli hedeflerle çakışır ve işinizi aşamalı olarak hedeflerine doğru ilerletir. Buna odaklanmak, uzun vadeli hedeflerden uzaklaşan kısa vadeli etkilerle politikaların yüklenmesini önlemeye yardımcı olabilir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
1 Nisan 2020, Çarşamba
KORONA VİRÜSÜNÜN İŞLETMELER VE SEKTÖRLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Devamını Oku »