background

Soru Cevap

GİRİŞİMCİ SORUSU - MARKA OLABİLİR MİYİM

GİRİŞİMCİ SORUSU: MARKA OLABİLİR MİYİM?

KOBİ GURUSU:

Marka, bir şirketi ve ürünlerini veya hizmetlerini tanımlamak için kullanılan bir addır. Pazarlanabilir bir markaya sahip olmak, bir perakende mağazanın yeni bir alana açıldığı zamanki gibi şirketin yeni müşteriler çekmesine yardımcı olabileceği konusunda yeterince iyi bilindiği anlamına gelir. Marka sadece büyük şirketlere uygulanmayan bir konsepttir. Marka olabilmeniz için neler gerekiyor? İşte marka olabilmeniz için atmanız gereken temel adımları sizlerle paylaştık.



1. Müşterilerin hatırlayabileceği ve sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgili bir isim oluşturun.
Marka isimleri bir veya birkaç kelime olabilir. Basit, sanatsal veya hatta tuhaf olabilirler. Seçtiğiniz herhangi bir marka isminin uzun vadede işe yarayacağından emin olun, çünkü tüketici adı öğrendiğinde, değiştirmesi zor ve masraflı olabilir.



2. Sektörünüzde uzman olun.
Online dünya, girişimcilerin kendilerini geniş bir kitleye pazarlamasını her zamankinden daha kolay hale getiriyor, ancak tüketiciler kime güvendiklerini çok iyi anlıyorlar. Görünürlüğünüzü ve güvenilirliğinizi artırmanın en iyi yolu, sektörünüzdeki en iyi uzman olmaktır. Ne de olsa, bir konuda uzmanlaşmış kişilerin daha fazla iş aldıkları ve daha yüksek bir fiyat talep edebilecekleri sır değil. Eğer benzersizseniz veya sektörünüzdeki ortalama bir insanın yapamayacağı bir şey yapabilirseniz daha yüksek bir fiyat alabilirsiniz. Dünyanın en iyisi olmak zorunda değilsiniz — posta kodunuzda tanınmış bir uzman olarak başlayın ve oradan yukarı çıkın. En kaliteli işler için iyi bir ün kazanırken, net değerinizi artıracaksınız.



3. Şirketinizin büyümesine ve ek ürün veya hizmetler sunmasına izin verecek kadar genel bir ad seçin.
Küçük bir gıda üreticisi yalnızca salça yapmaya başlayabilir, ancak başarılı olduktan sonra başka gıda ürünleri sunmaya karar verebilir. Mülk sahibinin marka adı “salça” ise, tüketicilerin kafasında şirketin kapsamını sınırlayabilir.



4. Markanızı müşteri memnuniyeti ile kurduğunuzu kabul edin.
Çarpıcı, akılda kalıcı bir logo tasarımına para harcamak, müşterileriniz tatmin olmadıkça markanızı oluşturmanıza yardımcı olmaz ve işinizi arkadaşlarına veya ortaklarına tavsiye eder. Kaliteli mal veya hizmetleri temsil eden bir marka oluşturmak zaman alır. Çalışanlarınızı, ilk günden itibaren mümkün olan en fazla yüzde 100 müşteri memnuniyetini sürdürmek için zorlayın.



5. Bir şeyi gerçekten iyi yapın ki marka isminiz o kalite ile ilişkilendirilsin.
Bir gurme et mağazası, en iyi sığır eti sunduğunu ve yakındaki diğer dükkanların sunmadığını vurgulayabilir. Daha sonra “asal” kelimesini piyasaya sunduğu her şeye koyabilir. Sonunda, tüketiciler, özel durumlar için birinci kalite sığır eti istedikleri zaman mağazayı gidilecek yer olarak hatırlayacaklar.



6. Markanızın müşteri bilincini oluşturmak için bir medya karışımı kullanın.
Marka adınızı her yere koyun- bulunduğunuz yerde tabelaya, ürün ambalajı etiketlerine, kullandığınız araçlara, tüketicilere postayla gönderdiğiniz kuponlara ve yerel etkinliklerde dağıttığınız broşürlere. Tüketici markanızı her gördüğünde, bir daha teklif ettiğinize ihtiyacı olduğunda işinizi hatırlama şansını arttırır. Örneğin bir marka oluşturmak için pahalı bir TV reklam kampanyasına ihtiyacınız yoktur.