Unicorn Girişim Nedir? Özellikleri Nelerdir?

12 Mart 2020, Perşembe Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Unicorn, risk sermayesi içerisinde şu aralar fazlasıyla bilinen ve konuşulan bir tabir olmaktadır. Birçok girişim de bu unvanı hemen kazanmak istiyor. Unicorn aslında Aileen Lee’nin ortaya çıkardığı bir Silikon Vadisi terimidir. Lee, ABD’li bir risk sermayesi yatırımcısıdır. Aynı zamanda da Cowboy Ventures’ın kurucusu olan kişidir. Bu terim ilk defa 2013 senesinde Lee’nin Welcome To The Unicorn Club, Learning from Billion-Dollar Startups adlı makalesinde yer aldı.

Bu terim 1 milyar doların üzerinde yer alan girişimleri ifade etmenin bir yoludur. Sektör içerisinde sayısız miktarda unicorn girişimi yer alıyor. Eğer değer 100 milyar dolar üzerindeysen bu hectocorn oluyor. 10 milyar doların üzerindeyse de decacorn adı ile anılıyor. Ülkemizde henüz bir unicorn girişim yok.

Unicorn Girişimlerin Özellikleri Nelerdir?
Unicorn tabiri teknoloji ile her daim içli dışlıdır. E-ticaret sektöründe de sayısız miktarda unicorn bulunuyor. Teknoloji ile alakalı girişimler çoğunlukta olsa bile bu terim kendisini yalnızca teknoloji ile sınırlamıyor.
İnovasyonun güçlü etkisi ve ilk hamlenin vermiş olduğu olumlu durum sayesinde sektörde gelişim sağlanmış oluyor. Unicorn girişim de bu iki özelliği her daim içeren bir tabir olarak karşımıza çıkıyor. İnovasyonun gücüne verilebilecek en iyi örnek ise taksi alışkanlığını kökünden değiştiren Uber uygulaması olmaktadır.
Unicorn girişimlerin büyük bir kısmı işletmeden tüketiciye olacak şekilde yani BC2 adlı modeldedir. Bu durumda Unicorn girişimler için tüketici odaklı diyebiliriz. SoundCloud gibi uygulamaların müzik dinlemeyi kolay hale getirmesi buna örnek olarak verilebilir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
22 Ocak 2020, Çarşamba
KOBİ’lerin Yeni Ortakları İşbirlikçi Robotlar Mı?
Devamını Oku »