Pazarlama ve İş Planı Arasındaki Fark Nedir?

12 Mart 2020, Perşembe Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

İş planı ve pazarlama planı, başarılı işletmelerin temel unsurlarıdır. Bu planlar sadece işletmelerin faaliyetlerini düzenlemelerine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda başarılarını veya başarısızlıklarını kıyaslamaya yardımcı olur. İş endüstrileri müşteri talebi ve ekonomik ortamla değiştiğinden, iş planı ve pazarlama planı işin ömrü boyunca gelişmelidir.

İş Planı
İş planı, personel, operasyonlar, konum, pazarlama ve finansal konular hakkında bilgilerin yanı sıra açıkça belirtilen misyonlar ve hedefler hakkında geniş bir genel bakış sağlar. Genellikle finansal bir araç olarak kullanılan iş planı, borç verenlere, işin uygulanabilir, finansal açıdan sağlam ve geri ödeme yapabileceğini belirlemek için gerekli ayrıntıları sağlar. İş planları en çok yeni işletmelere yardımcı olmakla bilinse de iş hayatı boyunca kullanılmaları gerekir. Sadece rekabetçi stratejiler geliştirmeye yardımcı olmakla kalmaz, iş planı işletmenin fiili faaliyetinin öngörülen planlarla eşleşip eşleşmediğini de belirleyebilir.

Pazarlama Planı
Pazarlama planı, şirketin misyonlarına ve hedeflerine ulaşan eylemleri detaylandırır. Bu plan, işletmenin fiyat noktalarını, hedef pazarlarını ve rekabeti tanımlar. İşletmenin reklamlar, fuar katılımı ve yeni yönlendirmeler yoluyla nasıl müşteri ürettiğini açıklar. İşletmenin diğer şirketler tarafından rekabet güçlüklerinin üstesinden nasıl geleceğini açıklayan pazarlama planı, iş planı içinde önemli bir bölümdür ve ayrıntılı endüstri araştırması ve değerlendirmesi gerektirir.

Uyum
İş planı ve pazarlama planı birbirine bağımlıdır ve birbirleriyle tutarlı olmalıdır. İş planı, işletmenin hedeflerini ve görevlerini tanımlar; pazarlama planı ise, bu hedefleri ve görevleri aşmazsa nasıl başaracağını açıklar. İşletmenin planları değişirse, işletmenin eylem şekli de değişir. İyi bir pazarlama planı asla iş planının hedefinden sapmamalıdır.

Güncelleme
Her iki plan da periyodik olarak gözden geçirilmelidir. Entrepreneur.com’a göre, iş planı yılda bir kez gözden geçirilebilirken, pazarlama planının mali yılın başında üç ayda bir gözden geçirilmesi gerekmektedir. Periyodik olarak gözden geçirmek, işletmenin belirtilen stratejilere göre çalışmasını sağlar. Gerçekle özetlenen faaliyetlerin karşılaştırılması, iş başarısının ölçülmesine ve işletmenin mevcut ekonomik ortamına uygun yeni veya güncellenmiş stratejilerin belirlenmesine yardımcı olur.

Sonuç
İş planı veya pazarlama planı için herhangi bir uzunluk şartı yoktur. Bununla birlikte, her iki plan da kısa ve ayrıntılı bilgi sağlayacak kadar uzun olmalıdır. Planlardaki bilgiler iyi araştırılmalı ve sunulan gerçekler için destekleyici kanıtlar içermelidir. Bu planlardaki hedefler, misyonlar ve stratejiler ölçülebilir ve ulaşılabilir olmalı ve işletme geliştikçe gözden geçirilmeli ve güncellenmelidir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
21 Ekim 2019, Pazartesi
Büyük Müşteri Hizmetlerinin Arkasındaki Sırlar
Devamını Oku »
Image
31 Aralık 2020, Perşembe
SİZ İŞİN BAŞINDAYKEN ÇOCUKLAR HATA YAPSIN, ÖĞRENSİN, HAZIRLANSIN – BÖLÜM 2
Devamını Oku »