Lojistik 4.0 Nedir? Dijitalleşme ve Lojistik Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

22 Ocak 2020, Çarşamba Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Dijitalizasyon, lojistik için büyük bir zorluktur. Lojistik 4.0’ın gerçekte ne anlama geldiğini ve nerede kullanıldığını öğrenmek için KOBİ GURUSU’nu takip etmeye devam edin.

Dijitalleşme ve otomasyonun da lojistik endüstrisi üzerinde etkisi vardır. Yakın zamana kadar, World Wide Web esas olarak bilgi ve tüketime erişim portalı olarak kullanıldı, ancak şu anda “Nesnelerin ve Hizmetlerin İnterneti” ne doğru hızlı bir dijital dönüşüm geçiriyor. Bu gelişme ilerledikçe insanları, verileri ve makineleri birbirine bağlayan “akıllı” ürünler için platformlar ortaya çıkacak. Bunun lojistik sektörü için, özellikle süreçlerinin hızı, esnekliği ve kontrol edilebilirliği açısından önemli sonuçları vardır. Bu arka plana karşı Lojistik 4.0, kendilerini pazarda başarılı bir şekilde konumlandırmak isteyen şirketler için giderek daha önemli hale geliyor.

Lojistik 4.0 KOBİ’ler İçin Ne Anlama Geliyor?
Daha dar anlamda Lojistik 4.0, lojistik şirketlerinin merkezi olmayan gerçek zamanlı kontrolüne kadar, ticaret şirketleri ve üretim tesisleri içinde ve dışında lojistik süreçlerinin ağ oluşturma ve entegrasyonunu ima eder. Buna karşılık gelen çözümler arasında iletişim ağları aracılığıyla birbirine bağlı gömülü sistemlerden oluşan Siber-Fiziksel Sistemler (CPS) bulunmaktadır. İnsan ve malzeme “uç nokta” görevi görür. Diğer bileşenler, otonom zekaya sahip cihazlar gibi yardım sistemlerini ve kameralar, detektörler ve kendi kendine giden arabalar gibi karar verme yeteneklerini içerir. “Lojistik 4.0’ın hâlâ insanlara ihtiyacı var mı?” Sorusu bu nedenle tartışmaya açık bir konudur.
Dijital dönüşüm, özellikle lojistik süreçlerin ağ bağlantısı, tedarik ve sevkiyat zincirlerinde daha fazla şeffaflık sağlar ve böylece tedarik zinciri yönetimini geliştirir. Uzun vadede, yükün kendisi bile akıllı hale gelebilir ve kendi taşımasını özerk bir şekilde organize edebilir.
Lojistik 4.0’ın hedefleri, şirket içi otomasyon ve malzeme akışlarının optimizasyonu ve hem gelen hem de giden lojistikte kaynak kullanımıdır. Dijitalleşmenin bir ön koşulu ve sonucu olarak, iş modelleri, süreçler ve ortak ağların etkileşimli bir şekilde esnekleştirilmesi için yaratılmıştır.

Lojistik 4.0 Olmadan Endüstri 4.0 Yoktur
Artık herkes dördüncü sanayi devrimi endüstri 4.0’ı konuşuyor. Yıllar içinde mekanizasyon (endüstri 1.0), seri üretim (endüstri 2.0) ve otomasyon (endüstri 3.0) üretime girerken, günümüzde ise dijitalleşme yani Nesnelerin ve Hizmetlerin İnterneti konuşuluyor. Bu, ilişkili yeni teknolojileri ve yenilikleri karşılayan şirketler için olağanüstü büyüme fırsatları ve rekabet avantajları sunmaktadır. Tahminlere göre, dijital dönüşüm ve otomasyon verimliliği yaklaşık %30 oranında artırabilir.
Dördüncü sanayi devriminin temel amaçlarından bazıları, ancak lojistik buna göre uyarlandığında elde edilebilir.
Bu uyarlamalar özellikle endüstri 4.0’ın aşağıdaki gibi ana özelliklerini içerir:

  • Yerinden
  • Gerçek zamanlı yetenek
  • Servis yönlendirmesi

Şirketler, ancak Lojistik 4.0’ı başarılı bir şekilde uygulayarak, Endüstri 4.0’ın gelecekteki zorluklarını aşmak için gerekli temelleri oluşturabilirler: Örneğin, dijital siparişlerde dijital irsaliye veya palet değişimi ile nakliye siparişlerinin kağıtsız işlenmesi, endüstri 4.0’ın düzgün çalışması için önemli temel gereksinimlerdir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
4 Şubat 2020, Salı
İçerik Pazarlamasının KOBİ’ler İçin Faydası Nedir?
Devamını Oku »
Image
12 Mart 2020, Perşembe
Pazarlamada Mesaj Stratejisinin Tüketici Davranışına Etkisi
Devamını Oku »
Image
30 Mart 2020, Pazartesi
Coronavirus Salgını Sırasında KOBİ'lerin Desteklemesi Noktasında Çin Modeli Neleri İçeriyor?
Devamını Oku »