Lojistik 4.0 Nasıl Çalışır?

22 Ocak 2020, Çarşamba Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Lojistik 4.0 sadece bir kez planlanmakla kalmaz, aynı zamanda tüm sonsuzluk için aynı biçimde korunur. Sürekli yeni şeyler öğreniyor, sürekli yeni gereksinimlere uyum sağlıyor ve bu nedenle sürekli olarak uygulanıyor.

Lojistik 4.0, tahmin tabanlı tedarik zinciri yönetimi gibi yeni, yenilikçi teknolojilerin kullanımına odaklanmaktadır. Bu ve diğer yeni teknolojilerle, aşağıdaki lojistik önemli rakamlar optimize edilebilir:

  • Teslimat güvenilirliği
  • Teslimat kalitesi
  • Teslimat esnekliği
  • Teslim edebilme
  • Servis kalite seviyesi

Bunu başarmak için şirketler Lojistik 4.0’da bilgi ve malzeme akışlarını planlama, kontrol etme, izleme ve uygulama için yeni kavramlar oluşturmalı ve uygulamalıdır. Amaç, kurumsal dönüşümün tüm seviyelerini dijital dönüşüme dahil etmek ve optimizasyon için uygun teknolojileri tanımlamaktır.

Lojistik 4.0 çözümleri, iç ve dış süreçlere eşit olarak yöneliktir. Örneğin, giderek karmaşıklaşan, küresel değer zincirleri ve ağları, hammadde tedarikçilerinden müşterilere malzeme ve bilgi akışlarını daha verimli bir şekilde koordine etmek için tedarik zinciri yönetimine tamamen yeni yaklaşımlar gerektirmektedir.

Lojistik 4.0’da KOBİ’lerin İşini Kolaylaştıracak Hangi Teknolojiler Kullanılıyor?
Aralarından seçim yapabileceğiniz çok çeşitli yenilikçi lojistik 4.0 teknolojileri bulunmaktadır. Neredeyse günlük olarak yeni çözümler eklenmektedir. Özellikle piyasanın teknolojiye dayalı doğası göz önüne alındığında, şirketler kendi gereksinimleri için somut çözümler ve uygulamalar geliştirme konusunda büyük zorluklarla karşılaşmaktadır.
Geleceğin lojistik gerçekliğinin önemli bir bileşeni, yukarıda bahsedilen ekipman, binalar ve ulaşım araçları gibi gömülü sistemleri, lojistik, koordinasyon ve yönetim süreçlerini ve İnternet hizmetlerini içeren Siber-Fiziksel Sistemler (CPS) olacaktır. Bu sistemlerin görevleri şunlardır:

  • Sensörler aracılığıyla fiziksel verileri yakalamak ve aktüatörler aracılığıyla fiziksel süreçleri etkilemek,
  • Toplanan verileri değerlendirmek, depolamak, dijital ve fiziksel dünya ile aktif veya reaktif etkileşim kurmak,
  • Gerektiği gibi küresel olarak kullanılabilir veri ve hizmetlere erişmek.



Bu görevleri tamamlamak için, CPS’ler dijital ağlar aracılığıyla birbirine bağlanır ve ayrıca iletişim ve kontrol için farklı ve özel olasılıklar (örneğin, diller ve hareketler) sağlayan çeşitli çok modlu insan-makine ara yüzlerine sahiptir.

Lojistik 4.0 sırasında, lojistik hizmet sağlayıcıları veya imalat şirketleri depoları, dağıtım merkezlerini ve taşımacılığın yanı sıra tersine çevrilmiş lojistik zincirlerini birlikte kullanacaklar. Ortaya çıkan küresel lojistik süper ağlar, önemli ölçüde daha hızlı ve daha verimli teslimatlara olanak tanır. Nesnelerin İnterneti sayesinde web tabanlı, yani maddi olmayan, “Talep Üzerine Lojistik”, “Hizmet Olarak Lojistik” ve “Lojistik Pazarları” da oluşturulacak.

Bu tür ağların avantajlarından yararlanmak isteyen şirketler aşağıdaki trend gelişmelerini ele almalıdır:

İsteğe Bağlı Teslimat
Malların teslimi, müşterinin ihtiyaç duyduğu anda, talebin kısa vadeli niteliğinden ve kurulan lojistik şirketlerinin hizmet sürelerinden bağımsız olarak gerçekleşir. Bu, ilk ve son kilometreler için yeni rekabetçi modellerle sonuçlanır. Bu hizmet stratejisine örnek olarak MyTaxi, My Ways ve UberRush verilebilir.

Çok Kanallı Modeller
Artan sayıda şirket aynı anda birkaç satış kanalı kullanıyor. Tüm kanallar özel gereksinimlerine göre sunulmalı, aynı zamanda verimli olmalıdır. Bu ancak ilgili talebe ve satış kanalına bağlı olarak modüler bir temelde uygulanan yeni geliştirilmiş standart süreçlerin yardımıyla gerçekleştirilebilir.

E-Ticaret ve B2C Pazar Faaliyetleri İçin Lojistik 4.0
E-ticaretin ve B2C pazar mevcudiyetinin artan önemi nedeniyle, lojistik hacimleri gittikçe büyürken, bireysel siparişler daha parçalanmış hale geliyor. Genel olarak, lojistik gelecekte tedarik zincirinde daha fazla hasar ve getiri sağlamak zorunda kalacak. Aynı zamanda, elektronik ticaret ve B2C, küçük işletmelere ve tüccarlara dünyadaki müşterilere kolay erişim sağlar. Daha önce bahsedilen süper ağlarla birlikte, bu, toptancılar ve ithalatçılar gibi geleneksel bekçileri olmayan müşterilerle doğrudan temasa neden olur, ancak bunun yerine lojistik servis sağlayıcıları ve lojistik platformları aracılığıyla.

Bu gelişmeler ancak, dağıtım müdüründen yöneticiye kadar olan tüm lojistik çalışanları, gerekli lojistik 4.0 bilgisi ve gerekli becerilere sahipse gerçekleştirilebilir. Bunlar her şeyden önce şunları içerir:

  • büyüme fırsatlarını tanıma ve lojistik stratejilerinin gerçekleştirilmesi,
  • yeni teknolojilerin potansiyelinin tanınması ve değerlendirilmesi,
  • tedarik zincirleri boyunca işbirliklerinin pragmatik olarak gerçekleştirilmesi,
  • geliştirme, pazarlama, satış, insan kaynakları ve BT arasındaki iç işbirliğinin geliştirilmesi,
  • hatalardan kaçınmak, Y Kuşağını motive etmek veya birçok ulustan oluşan uluslararası bir takımı başarılı bir şekilde yönetmek için liderlik becerilerinin kullanılması.



Bu tür çalışanları bulmak kolay olmadığından, lojistik yetenek savaşının gelecekte yoğunlaşması muhtemeldir.

Sonuç olarak, işe alım sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden birisi de, lojistik 4.0’ı başarılı kılmak için teknolojiler, süper ağlar ve şirketteki mevcut bilgileri karlı bir şekilde birleştirme potansiyeline sahip kişileri belirleyebilmektir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
22 Ocak 2020, Çarşamba
ERP Sistemlerinin KOBİ’lere Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
Devamını Oku »