Lojistik 4.0’ın KOBİ’lere Uzanan Kökleri

22 Ocak 2020, Çarşamba Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Birçok insan için, özellikle dijitale doğan gençler için; akıllı telefonlar, tabletler ve veri gözlükleri gibi akıllı cihazların sürekli kullanımı günlük yaşamın bir parçasıdır. Sonuç olarak, ürün ve hizmetlerin kişiselleştirilmesine yönelik ihtiyaç artmakta, bazı şeylerin sahipliği ise daha az önem kazanmaktadır.

Paylaşım ekonomisinin yeni modelleri, çok sayıda tüketici mal veya hizmetinin yerini alıyor. Giderek artan sayıda müşteri, sadece ihtiyaç duyduklarında bir araba kullanıyor ve ödüyor, otel odaları yerine özel konaklama rezervasyonu yapıyor ya da taksiler yerine araba kullanmayı tercih ediyor. Bu paylaşım ekonomisi fikirlerinden bazıları zaten lojistikte bulunabilir. Örneğin İsveç‘te, çalışanların komşuları için akşamları şehir merkezinden eve giderken parsel almalarını sağlayan DHL uygulaması “My Ways” var. UberRush şu anda ABD’de normal parsel maliyetlerinin altında bir fiyata nakliyeyi normalden daha hızlı organize etmek amacıyla bir hizmet sunuyor.

Online ticaretin lojistik üzerindeki bu etkileri pazarı değiştiriyor. Eski devlet şirketi DHL, akıllı bir dijital dönüşüm stratejisi sayesinde teknoloji lideri olurken, Amazon müşterilerini iş süreçlerinin merkezine koydu ve yeni bir lojistik standardı yarattı. Örneğin yurt dışında satış yapan online ayakkabı firmalarından birisi, sadece akıllı bir çevrimiçi ayakkabı perakendecisi olarak değil, aynı zamanda ters lojistik alanında bir profesyonel olarak da öne çıkıyor. Dijitalleşmeye karşı çok uzun süre direnen birkaç geleneksel posta siparişi şirketi de dahil olmak üzere eski iş modelleri pazardaki konumlarını kaybetmiş ve bazı durumlarda tamamen ortadan kalkmıştır.

Lojistik 4.0’ın KOBİ’lere Avantajları Nelerdir?
Dijitalleşme ve otomasyona güvenen firmalar, maliyetlerini düşürerek önemli rekabet avantajları yaratabilir ve aynı zamanda mal taşıyarak ve teslimat hatalarını en aza indirerek müşteri memnuniyetini artırabilir.
Diğer şeylerin yanı sıra, siz veya şirketiniz Lojistik 4.0’ın aşağıdaki avantajlarından yararlanabilirsiniz:

Veri Kalitesinin Sağlanması
Verilerin toplanması ve işlenmesi, ağ bağlantılı sistemler içindeki en önemli fonksiyonel alanlardan biridir. Sadece ürüne özgü ana veriler değil, aynı zamanda bağlantıların değerlendirilmesi de önemlidir. Dijitalleşme zamanlarında, veri kalitesi diğer şirketler için cazip bir ortak olarak kalifiye olmak için önemli bir ön koşuldur.

Müzakerelerde Daha Fazla Kapsam
Uluslararası bir iletişim ağına güvenebilen şirketlerin fiyat görüşmelerinde daha fazla avantajları vardır. Temaslara yatırım yapmaya ve yurtdışında da uygun ortaklar aramaya değer olabilir. Kural olarak, bu aynı zamanda evde müzakere pozisyonunuzu da geliştirir.

Global Kaynak Tedariki
Küresel ağlar sayesinde şirketler artık sadece yerel kaynaklara bağımlı değiller. Küresel kaynak kullanımı aynı zamanda orta ölçekli ve daha küçük şirketlerin tüm dünyadaki hammaddelere ve tedarikçi parçalarına erişmesini sağlar.

Yeni Satış Pazarları Açmak
Uluslararası ağlar, şirketinizin teklifini tüm kıtalardaki ilgili taraflara sunar. Dijital dönüşüm, yeni satış pazarlarının tanımlanmasını kolaylaştırıyor. Hizmetlerinizi ve mallarınızı erken bir aşamada uluslararası ortaklara sunarsanız, kendinizi pazarda başarılı ve sürdürülebilir bir şekilde kurma şansınız artacaktır.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
13 Ocak 2019, Pazar
Pazarlama karması 7P - Yedi taşla korunamayan tek kuş
Devamını Oku »
Image
25 Aralık 2019, Çarşamba
KOBİ’lerde Sürdürülebilirlik İçin Pazarlama Etkinliğinin Ölçümlenmesi Gerekli Midir?
Devamını Oku »
Image
13 Mart 2019, Çarşamba
2019 yılında iş dünyasında yeni trendler - I
Devamını Oku »