Kurumsal Hedeflere Örnekler

17 Nisan 2020, Cuma Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Kurumsal hedefler belirlemek, bir işin büyümesinin hayati bir parçasıdır. Çoğu küçük işletme sahibi, iş planlarını oluştururken hedef belirleme sürecine aşina olsa da büyüme için sürekli hedefler koymuyor olabilirler. Kurumsal hedeflerin birkaç örneği kendi işiniz için ilham kaynağı olarak kullanılabilir.

Kârlılığı Artırma
Tüm şirketler, işte kalmak istiyorlarsa karlılıklarını artırmaya çalışmalıdırlar. İster yeni pazarların geliştirilmesi ister müşteriye sunmak için yeni ürünler bulma, kâr marjlarını artırma ve gereksiz maliyetleri azaltma yoluyla olsun, şirketlerin hem şimdi hem de gelecekte kârlılıklarını artırmanın yollarını bulmaları gerekiyor. Örneğin, bir ayakkabı şirketi orta seviye fiyatlı ayakkabıları için sağlam bir müşteri tabanı oluşturdu. Bu şirket, daha düşük fiyatlandırma sunacak ayakkabılar için yeni bir üretici bularak karlılığını artırabilir veya şirket daha yüksek bir fiyat noktasında yeni bir ayakkabı serisi çıkarabilir.

Artan Pazar Payı
Mevcut pazar payınızdan memnun olmak şirketinizi öldürmenin en iyi yoludur. Önemli bir kurumsal hedef, pazar payınızı arttırmaktır. 35 ila 55 yaş aralığını zaten kazanmışsanız, daha genç bir kalabalığa ulaşmaya başlamak için bir hedef belirleyebilirsiniz. Bu hedefler, bu belirli genç demografiye ulaşmanın yollarını içermelidir. Örneğin, genç alıcıları çekmek için sosyal medya ve ağ kullanımıdır.

Mevcut Ürün Hatlarını Genişletmek
Aynı ürünleri yıllarca değişmeden sunmak pazarda durgunluk yaratır. Yabani genişleme asla önerilmese de pazarın nelere dayanacağını görmek için yeni ürün ve hizmetleri test etmek büyüme ve iyi bir kurumsal hedeftir. Örneğin, ayakkabı şirketine geri dönmek. Bu şirket rahat ayakkabılar üretiyor. Ürün hattını genişletmek için şirket hala rahat olan yüksek topuklu ayakkabılar üretmeye başlayabilir. Bu sadece ürün yelpazesini genişletmekle kalmaz, aynı zamanda pazar potansiyelini de genişletir.

Çalışan Tutma Oranlarını Artırma
Kurumsal hedeflerin çoğu genişleme ve karlılığa odaklanmaktadır. Ancak, kurumsal hedefler belirlenirken altyapıya da dikkat edilmelidir. Mevcut çalışan elde tutma oranları düşükse, bu durum üretkenliğin acı çektiği anlamına gelir ve bu nedenle şirketin hedeflerine ulaşılamayabilir. Çalışanların elde tutma oranlarının iyileştirilmesi, yeni işe alımlar için harcanan para miktarını ve zamanını azaltır ve bu da karlılığa yardımcı olur. Bu kurumsal hedefin bir örneği, mevcut tutma oranı yüzde 60 olan bir şirketin gelecek yıl boyunca mevcut işgücünün yüzde 80’ini korumak için çalışmasıdır. Bu amaca ulaşmak için daha yüksek ücret veya daha iyi avantajlar gibi değişiklikler yapılması gerekiyorsa, bu öğelerin hedefe dahil edilmesi gerekir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
31 Aralık 2020, Perşembe
SON DAKİKA MÜŞTERİLERİNİ NASIL KAZANABİLİRSİNİZ? BÖLÜM 1
Devamını Oku »
Image
27 Kasım 2019, Çarşamba
Blogger İpucu: Her Zaman Kaliteli İçeriğe Odaklanın
Devamını Oku »