Küçük İşletmeler için Reklam Stratejileri

21 Şubat 2020, Cuma Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

İşletmeniz ne kadar küçük olursa olsun, çeşitli reklam stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Küçük İşletmeler İdaresi’nin 2009 verilerine göre, bugün yeni işletmeler için ciro oranı yaklaşık yüzde 10’dur. Şirketler her yıl açılıp kapanırken, küçük bir işletme daha büyük şirketler kadar etkili reklam tekniklerini kullanmalıdır. KOBİ’ler reklamcılık için daha küçük fonlarla, bir bütçe üzerinde büyük bir etki yaratmadan kâr üzerinde büyük bir etki yaratan stratejiler kullanabilirler.

Kuponlar
Kupon kullanmak, yeni müşterileri çekmenin yanı sıra mevcut müşterilerinizi tutmanıza da aracı olurlar. Yeni müşterilere, ürün veya hizmetleriniz için indirim sağlayan bir kupon teklif ederek işletmenizi ziyaret etmelerine teşvik edin. Müşterilerde sadakat oluşturmak ve yeni müşterileri kazanmak için bu stratejiyi sık sık tekrarlayabilirsiniz.
İndirimlerin yanı sıra, müşterilerinize yeni müşteriler getirmeleri için indirimler ve daha başa cazip fırsatlar sunmayı deneyin. Örneğin, işinizde alışveriş yapmak için bir arkadaşınızı getiren herkese yüzde 10 indirim kuponu verin. Günün sonunda, dağıttığınız her kuponu finanse edebilecek sermaye kapasitesine sahip olduğunuzdan emin olun.

Online Pazarlama
Çevrimiçi reklamcılık birçok satış noktasından oluşur: e-posta pazarlama, iş web siteleri ve sosyal ağ siteleri ve diğerleri. İşletmenizi ücretsiz olarak tanıtmanıza izin veren tüm web sitelerinden yararlanın. Ücretsiz bir blog oluşturun ve iş veya sektör bilgilerinizle ilgili güncellemeler ve yenilikler hakkında yazın. Facebook’ta bir sayfa oluşturun ve bir reklam yerleştirin.
Çevrimiçi reklamcılığın ek bir yararı da etkinliğini diğer pazarlama tekniklerinden daha kolay takip edebilmenizdir. Örneğin, kaç kişinin ağızdan ağıza yayılma metoduyla mağazanızı ziyaret ettiğini tahmin etmeye çalışmanın aksine, web sitenizin kaç ziyaret aldığını izlemek çok daha basittir.

Yerel Reklamcılık
Yerel reklamcılık sadece kulaktan kulağa yayılmak ve şehir merkezlerinde broşür dağıtmaktan ibaret bir metot değildir. Bu yöntemleri kullanabilmenize rağmen, reklam vermek için niş pazarları da kullanabilirsiniz. Mahalle gazetelerine ve yerel çevrimiçi sitelere reklam yerleştirmek genellikle daha büyük daha ekonomik bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır. İngiltere merkezli Çevrimiçi Yayıncılar Birliği tarafından yapılan 2008 tarihli bir ankette, “Yerel medya sitelerini ziyaret edenlerin, yerel reklamları gördükten sonra harekete geçme ve ürün satın alma olasılıkları daha fazladır.’’ sonucu ortaya çıkmıştı. Dergiler ve çevrimiçi gazeteler gibi çeşitli araçlarıyla yerel medyayı kullanmak, küçük işletmeler için güçlü ve etkili reklam tekniğidir zira yereldeki halka ve potansiyel müşteri kitlesi için güven ve topluluk duygusu geliştirir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
2 Aralık 2019, Pazartesi
Gümrük Vergilerinin Askıya Alınması Veya Tarife Kontenjanı Uygulaması
Devamını Oku »