KOBİ’ler İçin Pazarlamanın Altın Kuralları

25 Şubat 2020, Salı Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Küçük bir işletme sahibi, pazarlama çabalarının başarısını sonuçlara (gelirlerin ne kadar hızlı büyüdüğüne) bağlı olarak ölçer. Ancak bu başarı sağlam pazarlama ilkeleri üzerine kuruludur. Müşterileri ve rakipleri daha iyi anlamak için yenilikçi bir pazar araştırması yapmak, yenilikçi pazarlama stratejileri tasarlamak ve bunları uygun maliyetli bir şekilde uygulamak ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik amansız bir özveri, küçük bir işletmenin gelir artışına ve kârlılığına katkıda bulunur.

Müşterini Tanı
Bir müşterinin satın alma kararı ihtiyacı ve istediği şey tarafından belirlenir. Müşterinizin tam olarak ne istediğini bilmesi ve ödemeye istekli olmasını sağlamak için, bu ihtiyaçların ne olduğunu bulmak için zaman ayırmanız gerekir. Küçük bir işletmede, mevcut ve potansiyel müşterilere tam olarak istediklerini sunup sunmadığınızı ve müşterinin görüşüne göre daha iyisini yapabileceğinizi sorarak başlayabilirsiniz.

Rekabete Göz Atın
Her işletme rekabetçi tehditlerle karşı karşıyadır. Rakipler, işlerini cezbetmeye ya da pazara giren yeni müşterilerin daha büyük bir kısmını yakalamaya çalışacaktır. Rakiplerinizin strateji açısından neler yaptığını bilmiyorsanız, pazarlama stratejilerine hazır bir yanıtınız olamaz. İyi bir KOBİ, tüm rakiplerinin işlerini de izlemek zorundadır.

Tüm İnsanlara Her Şey Olma
Pazarınızı sizden satın alma olasılığı en yüksek müşteri gruplarına ayırın. Herkesin potansiyel bir müşteri olduğunu varsaymayın. Örneğin, bazı tüketiciler düşük fiyatlara en olumlu şekilde tepki verirken, diğerleri satın alındıktan sonra en yüksek kalitede mal veya üstün müşteri desteği arıyor ve bunu elde etmek için daha fazla harcama yapmaya hazır olarak pazarda konumlanıyorlar.

Tekrar İş En Karlı
Yeni bir müşteri edinmek reklam ve promosyon maliyeti ister .Bu da pazarlama kaynaklarının harcanmasını gerektirir. Mevcut bir müşteriye yapılacak ek satış, az miktarda artan pazarlama maliyeti gerektirir. Müşterinin beklediğinden daha fazla değer sağlayarak tekrar satışlar yapın. Yüksek seviyedeki hizmetinizle onu şaşırtın, böylece başkalarından satın alma yapması için çok az teşvik edici unsur oluşur.

Ağızdan Ağıza Pazarlamayı Teşvik Edin
Özellikle iletişim hızının yıldırım hızıyla gerçekleştiği bu internet çağında, sunduğunuz ürün ve hizmetlerden heyecan duyan ve şirketinizi arkadaşlarına ve meslektaşlarına tavsiye etmek isteyen müşterilerden daha iyi sözcüleriniz yoktur. Yeni müşteriler getirmek için indirimler gibi teşvikler sağlayarak ağızdan ağıza pazarlamayı teşvik edin.

Çeşitli Pazarlama Yöntemleri Kullanın
Sahip olduğunuz pazarlama kaynakları göz önüne alındığında, müşterilerinize olabildiğince farklı şekillerde ulaşın. Örneğin, basılı reklamcılıkta başarılı olduysanız, yapmanız gereken tek şeyin bu olduğunu düşünmeyin. Profesyonel bir web sitesi geliştirin ve müşteri trafiğine yönlendirme stratejilerini öğrenin. Ücretsiz tanıtım fırsatlarını göz ardı etmeyin; her küçük işletme sahibinin hayatını ve neden işe girdiğini anlatacak bir hikayesi vardır. Sizin ve şirketinizin neden ilginç bir özellik hikayesi yapacağınızı bildirmek için yerel gazetelere ve iş dergilerine bir haber bülteni gönderin.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
13 Eylül 2019, Cuma
Firmaların mali verileri ve bilançolarında dikkat çeken hususlar
Devamını Oku »
Image
13 Ocak 2019, Pazar
Pazarlama karması 7P - Yedi taşla korunamayan tek kuş
Devamını Oku »