İş Geliştirme Anahtarları

19 Şubat 2020, Çarşamba Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Belirli iş ilkelerinin uygulanması, şirketin büyümesini tetikleyebilir, yönlendirebilir ve gelişimi güçlendirebilir. Bu durum tüm KOBİ’ler için farklılıklar gösterse de küçük işletme sahibi KOBİ’ler daha güçlü ve sağlıklı bir şirket için belirli adımları daha cesur atabilirler. Aşağıda vereceğimiz iş geliştirme için anahtar niteliğindeki tüm tavsiyeleri iş hayatınız boyunca uygulayarak süreğen bir iş modeli kurun.

Kendini kanıtlamış bir işletme, büyüme engeline çarptığında sahipler ikinci bir yer açmayı düşünmelidir. İki yerden işletmek müşterilere daha fazla kolaylık sağlayacak ve işletme sahiplerine müşteri tabanlarını genişletme fırsatı verecektir. Daha küçük, uydu yerler bile karlı bir iş geliştirme konusunda faydalı olabilir.

Rekabetçi Kalın
Şirketlerin büyümeyi bırakmasının bir nedeni de rekabet gücünü koruyamamaktır. En son teknolojileri ve geliştirilmiş ürünleri sunmak küçük işletmelere rekabet avantajı sağlayacaktır. Hizmetleri genişleterek ve pazar trendlerine hitap ederek şirketinizi geliştirin. Bu, sektördeki son dakika haberlerini takip ederek ve yerel rakipleri takip ederek gerçekleştirilebilir.

Geliri Çarpın
Genişlemenin ötesinde, mevcut ürün yelpazesini aksesuarlar ve özel hizmetler ile zenginleştirerek iş gelirinizi çoğaltmak mümkündür. Çalıştaylar ve güvenilir staj imkanları sunarak iş alanınızda “uzman” rolünü üstlenin. Seminer ve konferanslarda konuşma etkileşimleri için pazarlama liderlerinin şirket içi yeteneklerini sergileyin.

Yükseltme Teknolojileri
Envanteri yönetmek veya ürünleri ambalajlamak için yeni ekipman satın alarak mevcut iş teknolojilerinizi yükseltin. Şirketinizin bir web sitesi varsa, yeni özellikler eklemeyi düşünün. Yeni alan adları alın ve trafiği birincil web adresinize yeniden yönlendirin. Hızlı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar veya ofis ekipmanları gibi yeni donanımlar satın alın. İyi bir geliştirme stratejisi, çalışanları iş için doğru araçlarla motive etmeyi içermelidir.

Pazarınızı Artırın
Güvenilir ürünlerle uğraşmak cazip gelebilir, ancak bazen yeni müşteriler kazanmak için ürün grubunuzu genişletmeniz gerekir. Mevcut ürün grubunuzu inceleyin ve ardından benzer şirketlerle karşılaştırın. Eksik ürünleri veya hizmetleri ekleyerek incelemeyi ve kendinizi rakiplerinizle kıyaslamaya devam edin. Ayrıca anketler veya odak grupları aracılığıyla müşteri geri bildirimleri de alabilirsiniz. Tüketiciye doğrudan görmek istediklerini sorun.

İttifaklar Kurun
Akıllı ittifaklar işletmeleri daha güçlü hale getirebilir. Kurulu işletmeler tamamlayıcı hizmetler sunan şirketlerle ortaklık kurarak daha büyük bir kitle bulabilir. İttifak ilişkileri, işletmeleri yeni pazarlara götürecek ve olası yeni ürünlere kapı açacaktır. Çeşitli işletmelerin ittifakı yerel bir pazarı köşeye sıkıştırıp domine edebilir ve müşterilere tek noktadan çözüm merkezi sunabilir. İttifak kurmak kârlıdır, ancak dikkatli bir süreç olmalıdır.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
25 Şubat 2020, Salı
KOBİ’ler İçin Pazarlamanın Altın Kuralları
Devamını Oku »
Image
14 Aralık 2020, Pazartesi
COVID-19 AŞISI BULUNDU: İŞLETMELER İÇİN PANDEMİDEN ÇIKIŞ SENARYOLARI
Devamını Oku »