İçerik Pazarlamasının KOBİ’ler İçin Faydası Nedir?

4 Şubat 2020, Salı Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

İçerik pazarlaması daha geniş bir entegre pazarlama stratejisine uyar ve kendi başına bir strateji gerektirir.
İçerik pazarlaması; kitlelerin ilgisini çekmek, potansiyel müşteriler oluşturmak, marka bilinci oluşturmak ve içerik pazarlamasıyla sunabileceğiniz diğer pazarlama hedeflerini oluşturmak için içerik oluşturmak, dağıtmak ve paylaşmaktan çok daha fazlasıdır.

Günümüzde KOBİ’ler, içerik pazarlama stratejisine ve bunu başarmak için etkili bir yaklaşıma ihtiyaç duyuyorlar. İçerik pazarlama, daha geniş bir entegre pazarlama stratejisine uyar ve kendi başına bir strateji gerektirir. Bununla birlikte, belirli pazarlama tekniklerine (örneğin e-posta pazarlaması veya sosyal medya pazarlaması) ilişkin diğer tüm stratejiler gibi, bu tür bir stratejinin daha geniş bir stratejiye entegre edilmesi gerekmektedir.
KOBİ’lerin içerik pazarlama stratejilerini şekillendirmeleri için bir rehber hazırladık.

İçerik Pazarlamasında Strateji Neden Gereklidir?
Bir içerik pazarlama stratejisi (bir içerik stratejisi ile karıştırılmamalıdır) içerik pazarlamasının alıcının yolculuğu, müşteri yaşam döngüsü ve / veya farklı müşteri deneyimi temas noktaları boyunca kullanılabileceği farklı yolları analiz eder, ancak bunun ötesine geçer. Esasen bir içerik pazarlama stratejisi, içerik pazarlamanın (içerik değil) stratejik bir şekilde ve diğer pazarlama, müşteri ve satış stratejileri ile nasıl kullanılabileceğine bakar.

İçerik Pazarlama Stratejisine KOBİ’lerin Neden İhtiyacı Vardır?
Bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyaç duymanızın temel nedeni, içerik pazarlamanın okyanusun ortasında kurtarıcı bir adadan daha fazlası olmasıdır.
İçerik pazarlaması bir şemsiye terimdir. Bu, sayısız nedenden dolayı kullanılabileceği ve birçok insan için birçok şey ifade edebileceği anlamına gelir. İçerik pazarlaması, arama motoru pazarlamasından daha az somut bir kavramdır. Bu, kurumunuzdaki ve ekosistemindeki içerik pazarlamasının stratejik rolü hakkında düşünmeniz gereken nedendir. Bir içerik pazarlama stratejisi olmadan, içeriğe ve içerik stratejisine çok fazla odaklanma ve artık genel hedefleri görmeme riskiniz vardır. Aslında bu, içerik pazarlamasındaki en önemli ve ölümcül hatalardan biridir. Ne yazık ki, içerik pazarlamasıyla ilgili bu bağlantısız görüş çok sık gerçekleşir ve yanlış şeylere odaklanır.
Her şeyin entegre olduğu ve içerik pazarlamasının ve sosyal medya pazarlamasının büyük bir şemsiye olduğu gerçeğini göz önünde bulunduran bir çağda, bu içerik odaklılık hatası yapılamaz.
Son olarak, içerik pazarlamasının genel pazarlama ve müşteri hedefleri ile bütünleşmiş stratejik bir şekilde rolüne bakarak, içerik pazarlaması için satın almanız veya hatta böyle bir durumda olmanız gerekmez. En önemlisi, daha akıllı ve daha etkili bir pazarlamacısınız. Sosyal medya pazarlamasında yöneticilerin başka bir yerde oturan bütçeleri onaylamaları gerekiyordu. İçerik pazarlamasında, diğer birçok pazarlama hedefiyle bağlantılı olduğu için daha az durum söz konusudur ve “ek” bir şey değildir. Bu, sağlam bir içerik pazarlama planının genellikle ek bütçe gerektirmediği anlamına gelmez.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
30 Mart 2020, Pazartesi
KOBİLER CORONAVİRÜS'ÜN SAĞLIK ETKİLERİNDEN KENDİLERİNİ NASIL KORUMALI?
Devamını Oku »