Geleneksel Pazarlama Örnekleri

21 Şubat 2020, Cuma Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Pazarlama faaliyetleri, geleneksel stratejilerden İnternet’i içeren geleneksel olmayan yöntemlere doğru geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır ve hem geleneksel hem de geleneksel olmayan pazarlama yöntemleri gelişmeye devam etmektedir. Hem geleneksel hem de geleneksel olmayan pazarlamanın avantajları ve dezavantajları vardır. Küçük bir işletme, ürünlerini pazarlamak için her iki yaklaşımın da bütünleştirilmesinden yararlanabilir. Geleneksel pazarlama faaliyetleri genellikle reklam, tanıtım, satış, mağazacılık ve dağıtımı içerir.

Doğrudan Posta
Doğrudan posta ile pazarlama, posta yoluyla gönderilen kartpostallar, broşürler, mektuplar ve broşürler aracılığıyla bir ürün hakkında farkındalık yaratır. Doğrudan postaya, ‘’hedeflenen bir pazarlama stratejisi’’ adı verilir, çünkü bilgi belirli bir hedef pazara gönderilir. Bununla birlikte, bir işletme, hedefine ulaşmak için tasarım ve baskı maliyetlerinin yanı sıra posta masraflarına maruz kaldığından doğrudan posta pazarlaması pahalı olabilir.

Basılı Pazarlama
Basılı pazarlama, gazete ve dergiler aracılığıyla reklamcılık ürün ve hizmetlerini içerir. Basılı pazarlama hem kitlesel pazarlama hem de niş pazarlama stratejisidir. Bir kitlesel pazarlama stratejisi olarak, basılı reklamlar ürünle ilgisi olan veya olmayan farklı insan sınıflarına ulaşır. İşletmeler, özellikle dergiler aracılığıyla, kadın, baba, genç veya araba severler gibi dergiyi okuyan niş pazara ulaşmaktadır.

Yayın Pazarlaması Yapmak
Televizyon ve radyo hala yaygın olarak kullanılan geleneksel yayın organlarıdır. Televizyon ve radyolar aracılığıyla, yayın pazarlaması sınırlı bir süre içinde ürün veya hizmetinizi geniş bir kitleye ulaştırır. Özellikle televizyon reklamları, hedef kitlenizdeki insanlar ürününüzün ya da hizmetinizin nasıl çalıştığını görebildiği için reklamını yapmış olduğunuz ürüne/hizmete özgünlük ve gerçekçilik getirir. Ancak, yayın mesajlarının basılı mesajlara göre ömrü daha kısadır. Buna ek olarak, televizyon ve radyo yoluyla pazarlama, diğer geleneksel pazarlama biçimlerine kıyasla daha pahalıdır.

Referans
Ağızdan ağıza olarak da bilinen tavsiye pazarlaması, müşterilere ürün veya hizmetler hakkında bilgi yaymaya dayanır. Tavsiye, stratejik veya planlı bir pazarlama etkinliği değildir, ancak bir işletmenin sadık bir müşteri tabanı oluşturmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, ağızdan ağıza pazarlamanın işletmenize maliyeti çoğu zaman yoktur ya da sıfıra yakındır. Ancak, bir işletme tüm pazarlama stratejisini yönlendirme pazarlamasına güvenerek kurmamalıdır, daha geniş bir hedef pazara ulaşmak için bunu diğer pazarlama türleriyle birleştirmelidir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
13 Nisan 2019, Cumartesi
Kobiler vergi ve sgk prim borçlarına rağmen KGF'ye başvurabilir mi?
Devamını Oku »
Image
13 Nisan 2019, Cumartesi
Ürün tabanlı pazarlama stratejileri ve müşteri tabanlı pazarlama stratejileri nedir?
Devamını Oku »
Image
4 Temmuz 2019, Perşembe
İşinizi Geliştirmek İçin Web Seminerleri Nasıl Kullanılır?
Devamını Oku »