Ekonomik Değişimlerin Kurumsal Stratejiye Etkisi

19 Şubat 2020, Çarşamba Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Stratejik planlama, bir KOBİ’nin, şirketine ait insan ve finansal kaynaklarını gelir yaratma ve kârlılığı artırma potansiyeli en yüksek olacak şekilde tahsis etmesini sağlar. KOBİ, kurumsal stratejisini yılda bir kez hazırladığı statik bir kavram olarak görmemelidir. Şirketin faaliyet gösterdiği ekonomik ortam sürekli değişir ve yıl boyunca ekonominin yönündeki önemli değişiklikler, KOBİ’nin stratejilerini ve pazarlama kaynaklarını nasıl tahsis ettiğini değiştirebilir.

Pazarlama Taktiklerini Değiştirin
İşletme sahibi ekonomik bir yavaşlama belirtisi görürse, cevabı azalan talep karşısında pazar payına tutunmak için daha agresif pazarlama taktikleri uygulamak olabilir. Satışları teşvik etmek için müşterilere, bir kerelik satın alma fırsatları gibi özel teşvikler sunabilir veya fiyatlarda indirime gidip reklam, sosyal medya ve web sitesi aracılığıyla fiyat indirimlerini teşvik edebilir.

Stratejik Uygulamayı Geciktirin
Ekonomik yavaşlama, işletme sahibinin şirketi genişletme stratejisinin uygulanmasını yavaşlatmasına ve askıya almasına neden olabilir. Yıllık personel tahminine dahil olan yeni çalışanları işe almayı geciktirebilir. Ekonomik bir düşüş satışlarını etkilemeye başladığında nakit tasarrufu yapmak için, uzun vadeli kalkınma stratejisinin bir parçası olan ekipman alımlarını veya diğer sermaye harcamalarını geciktirebilir.

Müşteri Hizmetleri Stratejisini Gözden Geçirin
Ekonomik bir gerileme, temkinli harcamalar nedeniyle yeni müşteriler edinmeyi zorlaştırdığında, işletme sahibi mevcut müşterileri tatmin etmeye ve elde tutmaya daha fazla önem vermelidir. O ve personeli, personelinin müşteri şikayetlerini nasıl ele aldığı ve müşterilerin sorularının ne kadar çabuk cevaplandığı da dahil olmak üzere müşteri hizmetleri stratejilerinin tüm yönlerini gözden geçirmelidir. Küçük işletme sahibi genellikle müşterileriyle doğrudan ilgilenir ve şirkete işlerini sürdürmek için daha iyi neler yapabileceğini sorma fırsatı sunar.

Satın Almaları Düşünün
Başarılı bir küçük işletme, daha küçük rakipleri satın almak için finansal kaynaklara sahip olmalıdır. Ekonomi çöktüğünde, KOBİ’ler bu satın alımları uygun koşullarda yapabilirler çünkü diğer şirketler bu ekonomik durgunluğu aşmak yerine satarak piyasadan çekilmek isteyebilirler. Satın alma şirketin pazarlama kapsamını ve müşteri tabanını genişletebilir. Ekonomi çöküşten çıktığında, şirket bu varlıklardan faydalanmaya ve işi hızla büyütmeye hazır olacaktır.

Kalıcı veya Geçici Değişiklikler
KOBİ’ler, ekonomik bir gerilemenin iş döngüsünün normal bir yönü olduğunu ve uygun koşulların geri döneceğini umuyor. Bazı durumlarda, azalan ekonomi, bir KOBİ’nin stratejik değişiklikler yapmasını gerektiren kalıcı bir değişimin işareti olabilir. Küçük bir kasabada kapanan büyük bir tesis, fabrika işçilerini müşterileriyle birlikte alan bölgedeki perakende işletmelerine olan talebi azaltabilir. Küçük bir perakende şirketi, ek yerler açma ve diğer şehirlerde daha uygun genişleme fırsatları aramayı planlayabilir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
2 Aralık 2019, Pazartesi
İmalat Sanayinde Seçilmiş 8 Alt Sektöre Ait Kaynak Verimliliği Rehberleri Yayınlandı
Devamını Oku »
Image
22 Ocak 2020, Çarşamba
Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)’nin Tanımı ve Türleri
Devamını Oku »