COVID-19 NEDENİYLE ASILAN YÜZLERİ GÜLDÜRMEK

2 Kasım 2020, Pazartesi Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

kobi“Kahkaha en iyi ilaçtır.” sözünü duymuşsunuzdur. Bilimsel araştırmalar, mizah duygusunun strese karşı tampon vazifesi gördüğünü göstermiştir . Bu araştırmalarda, iyi bir mizah duygusunun kasların gevşemesi, ağrının azalması, pozitif bir ruh hali oluşması ve fizyolojik sağlık ile ilişkisi olduğu görülmüştür.

Peki, “İşyeri başarısının sırrı kahkahadadır.” sözünü duydunuz mu? St. Edward’s Üniversitesi tarafından 2500 çalışan üzerinde yapılan bir araştırmaya göre çalışanların yüzde 81’i mizah ve eğlence olan bir ortamda daha üretken olduklarını, yüzde 93’ü ise bu tür ortamlarda işle ilgili streslerinin yok olduğunu söylemiştir. Bir başka araştırmaya göre yöneticilerin yüzde 91’i mizah duygusunun kariyer gelişiminde etkili olduğunu düşünmektedir. CEO’ların yüzde 89’u, diğer nitelikler aynıysa, mizah duygusu olan elemanı tercih edeceğini söylemiştir.

Bir işletme gurusu olan Michael Kerr’e göre , işyerlerinde maksatlı olarak mizah unsurunun kullanılması marka değerine katkı sağlar, nitelikli elemanları cezbeder, eleman devir hızını ve işe devamsızlık oranını azaltır, yaratıcılığı tetikler, iş yerinde iletişimi güçlendirir ve müşteri hizmetlerini geliştirir. Sonuç olarak da verimliliği arttırmaktadır.

İşyerinde benimsenen mizah türü, işyeri kültürünün bir parçasıdır. Bazen çalışanlar, başkalarının anlamayacağı bir dille konuşarak mizah yaparlar. Bazen yöneticiler talimatlarını mizahi bir şekilde verir. Bazen arkadaşlarını takma isimle çağırır, bazen de ortak sıkıntılarıyla dalga geçerler.

Mizah, daha doğal ve insani bir iş yeri ortamı yaratır, ancak etkili mizah yapabilmek beceri ve hassasiyet gerektirir. Örneğin ev veya arkadaş ortamında yapılabilecek bir şaka, işyerinde hoş karşılanmayabilir. Çalışanlar mizahı etkin kullanan liderlere saygı ve güven duymakta, komik olmaya çalışan ama beceremeyen liderlerin de kendini komik duruma düşürdüğünü söylemektedir.

Mizahı bir kurum kültürü haline getirmek istiyorsanız, aşağıda sıralanan uzman önerilerini dikkate almalısınız .

  • Mizah duygusuna sahip elemanları işe alın. Ama bu kişilerin nerede mizah yapacaklarını, nerede duracaklarını bilmeleri gerekir.
  • Bir mizah grubu oluşturup, iş yerinde eğlenceli faaliyetler organize etmelerini sağlayabilirsiniz.
  • Kollektif değerlere hitap eden fıkra ve karikatürleri duyuru panosunda paylaşabilirsiniz.
  • İntranetiniz varsa, “Haftanın İncisi” bölümü oluşturup, çalışanların veya yöneticilerin komik sözlerini paylaşabilirsiniz.
  • Çalışanlar, yöneticilerin kendini eleştiren mizahından hoşlanır. Ama bunun dozunu kaçırmamalısınız.
  • Mizahı bir silah olarak kullanmayın. Küçümsemek ve alay etmek mizah değildir. “Şaka yapmıştım.” bahanesi geçerli değildir.
  • Fiziki tehlike yaratabilecek şakalardan kaçının. Elemanlarınızın yapmasına da izin vermeyin.
  • Herkes güzel fıkra anlatma becerisine sahip değildir ama bu becerinizi geliştirmeye çalışabilirsiniz.
  • Pazarlama mesajlarınıza da mizah katabilirsiniz ancak hedef kitlenizin sevebileceği mesajlar kullanmalısınız.
  • Çalışanlarınızın hem eğlenmesini hem de işlerini gerektiği gibi yapmalarını sağlamalısınız. Kahkahalar gerilimleri azaltacaktır. Bazen saçma şeyler yapmalarına izin verip, enerji dolu olarak işin başına dönmelerini sağlayabilirsiniz.

İş yerinde verimliliği arttırabilecek bu öneriler, Covid-19 nedeniyle asılan yüzleri de güldürebilir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
11 Kasım 2020, Çarşamba
WEB SİTENİZİ NEDEN GÜNCELLEMELİSİNİZ? – 3
Devamını Oku »
Image
21 Ekim 2019, Pazartesi
Büyük Müşteri Hizmetlerinin Arkasındaki Sırlar
Devamını Oku »
Image
13 Eylül 2019, Cuma
Firmaların mali verileri ve bilançolarında dikkat çeken hususlar
Devamını Oku »