Alışveriş sepetinin terk edilmesi ve mücadele yolları- 2

19 Ekim 2020, Pazartesi Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Çoklu ödeme seçenekleri sunun
E-ticaret ödeme sayfası tasarlarken, müşteriler ile kusursuz bir alışveriş deneyimi arasına hiçbir şeyin girmemesine dikkat etmelisiniz. Yalnızca tek bir ödeme seçeneği veya çok az seçenek sunuyorsanız, müşteriyle satışlarınız arasına engeller koymuş olursunuz. Sınırlı sayıda ödeme seçeneği, tüketicinin sepetini terk etme nedenlerinden biridir.

Günümüzde tüketiciler, kredi kartıyla ödeme seçeneğinin yanı sıra çevrimiçi ödeme yapma konusunda her zamankinden daha fazla seçeneğe sahiptir. PayPal, Apple Pay ve Google Pay gibi mobil ödeme sistemleri, özellikle genç nüfus arasında giderek daha popüler hale geliyor. Ancak bildiğiniz gibi Paypal ülkemizde halen kullanılamıyor. Türkiye’de kullanılan yaygın ödeme sistemleri; Visa, Mastercard, Troy, Bkm Express gibi yöntemlerdir.

Daha fazla ödeme seçeneği sunmak, bir müşterinin sepetini terk edip gitme olasılığını en aza indirir veya ortadan kaldırır. Elbette süreç; ne kadar çok ödeme seçeneği sağlarsanız, bir işletme sahibi olarak sizin için o kadar zahmetli hale gelir. Örneğin, daha fazla ücret ödeyebilirsiniz. Ancak müşterilerinizi memnun etmiş olursunuz.

Alışveriş sepetine geri dönüşü zahmetsiz hale getirin
Bir alışveriş sepetini kaydetmek, tek bir düğmeyi tıklamak kadar kolay olmalıdır. Alışveriş yapanlara daha sonra alışverişlerini tamamlamaları için imkân tanımak, müşteri için çok önemlidir.

Kullanıcıların bir alışveriş sepetini kaydetmelerine yardımcı olmanın birçok yolu vardır. Hesaplarında oturum açmalarını zorunlu kılabilirsiniz (Bu, her zaman iyi yaklaşım değildir.) veya müşterilerin alışveriş sepetlerini, oturum açmaya zorlamadan “hatırlamak” için tarayıcı çerezlerini kullanabilirsiniz.

Misafir ödeme seçenekleri sunun
Ödeme sürecindeki işlemler, müşterileriniz hakkında veri toplamak için paha biçilmez bir fırsat olabilir fakat müşterileri mağazanızda bir hesap oluşturmaya zorlamak, satın alma işlemini tamamlamada caydırıcı olabilir.

Invesp’in verilerine göre bir misafire ödeme seçeneği sunmamak, alışveriş sepetinin terk edilmesinin önde gelen nedenlerinden biridir. Online alışveriş yapanların yaklaşık yüzde 14’ü, satın alma işlemini tamamlamak için oturum açmaya zorlanmanın, süreci terk etmeleri için yeterli neden olduğunu belirtmiştir. Misafir ödeme seçeneği sunarak işleri çok daha kolay hale getirebilirsiniz. Müşteriler, satın alma işlemini ne kadar kolay yaparsa, o kadar çok satış yaparsınız. Ayrıca sorunsuz bir çevrimiçi alışveriş deneyimi sunmuş olursunuz.

Para iade garantisi sunun
Tereddüt, e-ticaretin düşmanıdır. Müşterileri güvence altına almak ve olabilecek itirazların üstesinden gelmek için ne kadar çok şey yaparsanız, satın alma kararını o denli tetiklersiniz. Çevrimiçi satın alma yolculuğunda, tereddütlerin üstesinden gelmenin en iyi yollarından biri de para iade garantisi sunmaktır.

E-ticaretin doğası gereği, işlem sürecinde büyük bir güven vardır. Kullanıcılar satın aldıkları şeyi göremez, yalnızca görüntüler. Ona dokunamazlar, hissedemezler. O yüzden satın aldıkları ürün geldiğinde, bekledikleri gibi olmama düşüncesine karşın para iadesini de isterler.

Soru sorulmadan para iade garantisi sunmak, odak noktasını fiyat ve satış koşullarından, gerçek ürüne kaydırır. Müşterinin satın alma konusunda çekinceleri varsa, parasını kaybetme korkusu olmamalıdır. Hâlihazırda bir iade politikanız olsa bile, bunu şartlar ve koşullar sayfasının derinliklerine saklamayın, ödeme sürecinizde ortaya koyun.

Nakliye başta olmak üzere maliyetler konusunda net olun
Beklenmedik derecede abartılı nakliye ücretleri, ücretsiz teslimat için makul olmayan minimum sipariş değeri ve yalnızca ödeme sırasında kendisini göstererek kullanıcıları şaşırtan tüm bu bilgiler alışveriş sepetini terk etme oranının artmasının arkasındaki ana nedenlerdendir. Tüketicilerin özellikle nakliye masraflarını ödemek hoşlarına gitmiyor ve sepeti terk ediyorlar.

KISSmetrics’ten elde edilen veriler, beklenmedik gönderim maliyetlerinin, terk edilmiş tüm e-ticaret alışveriş sepetlerinin neredeyse üçte birini oluşturduğunu ortaya koyuyor.
Bunu göz önünde bulundurarak, nakliye maliyetleri konusunda olabildiğince açık sözlü olmak çok önemlidir. Bir işlemin sonuna doğru gönderim maliyetlerini gizlice ödetmeye çalışmayın. Ürünlerin, müşteriye ulaşımının ne kadara mal olacağı konusunda net olun.
Nakliye ile ilgili göz önünde bulundurulması gereken bir diğer faktör de teslimat tahminleridir. Müşteri için paket gelmeden önce ne kadar bekleyebileceğine dair belirsizlikle karşılaşmak, sepetten çıkma nedenleri arasındadır.

Yeni normal döneminde online satışların oranı artacaktır. Bu artıştan KOBİ’lerin daha çok pay alması için gerekli e-ticaret altyapısını kurmaları kadar, bu yazıda değindiğimiz konular ile sepetteki müşteri sadakatini artırmaları da önemlidir. Birkaç küçük geliştirme ile işletmenizin, sepetteki müşteriden tamamlanmış alışverişe dönüşme oranlarını yükseltebilirsiniz.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
13 Nisan 2019, Cumartesi
Büyümeye ve başarılı olmaya devam etmenin 8 yolu
Devamını Oku »