Alışveriş sepetinin terk edilmesi ve mücadele yolları -1

19 Ekim 2020, Pazartesi Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Pandemi sürecinde geleneksel pazar kanallarında daralma yaşanırken, online satış kanallarının tüm dünyada pazardan aldığı pay önemli düzeyde yükselmiştir. Ülkemiz KOBİ’lerinin de sektörlerinden bağımsız olarak e-ticaret kanalında daha aktif olmaları gerekiyor. Bunun için de öncelikle e-ticaret altyapısına sahip olunmalıdır. Biz bu yazımızda, altyapı oluşturma aşamasından sonraki süreçte, bu kanalı etkin kullanmak adına önemli bir konuyu ele alıyoruz.

E-ticaret firmalarının karşılaştığı en önemli sorunlardan bir tanesi, müşterilerin alışveriş sepetini terk etmesidir. Müşteri, alışveriş sepetine ürün veya ürünler ekleyip satın almadan ayrılıyorsa bu durum, müşterinin alışveriş sepetini terk etmesi demektir. Alışveriş sepetinin terk edilmesi, e-ticaret dünyasının çok sık yaşadığı bir durumdur. Müşteri siteyi ziyaret eder, alışverişe başlar ve ardından sekmeyi belki de geri dönmemek üzere kapatır.

Perakende pazarlama şirketi Listrak’ın verilerine göre müşterinin alışveriş sepetini terk ettiği ortalama oran yüzde 81’dir. Alışveriş sepetinin terk edilmesi, e-ticaret yapan firmaların aşması gereken en önemli sorunlardan biridir. Bu sorundan tamamen kurtulmak neredeyse imkânsız fakat bu durumu azaltmak ve bununla mücadele etmek imkânsız değildir. Bugünkü yazımızda, bunu yapmanın yollarını inceleyeceğiz.

İlk aşamada, e-ticaret firmasının ‘Müşteri sepetine eklediği ürünü neden satın almadı?’ sorusuna cevap araması gerekir. Para iade garantisini görememesi, ürün hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması ve ekstra çıkan kargo ücreti gibi pek çok neden müşteriyi kaybetmeye sebep olabilir.

Bazı e-ticaret verilerine baktığımızda;

  • Masaüstü ve tabletlerde alışverişin tamamlanma oranları ortalama yüzde 13 civarında iken, mobil üzerinden alışveriş tamamlanma oranı yüzde 8,5’tir.
  • Ödeme sayfalarında, alışveriş sepetinden vazgeçme oranları bazı durumlarda yüzde 87’ye kadar çıkarken ve bu durum Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri yüzde 90’a kadar yükselmektedir.

Alışveriş sepetinden vazgeçmeyi azaltmanın yolları
Ödeme güvenliği sağlayın
Müşteri, ödeme aşamasında kredi kartı bilgilerini paylaştığından, sitede ödeme güvenliği önlemlerinin olduğunu görmek ister. Güvenilir ödeme seçeneklerinin olmaması, müşteriyi alışverişten vazgeçiren önemli sebeplerdendir. Sitede Güven Mührü ya da SSL Sertifikası (Secure Sockets Layer) gibi tedbirler olmadığında Google, web sitesini ‘Güvenli Değil’ olarak işaretliyor. Bu durumda alışveriş için o site tercih edilmiyor. Bundan dolayı mutlaka site içi güvenlik tedbirleri alınmalıdır.

Uzun ve karmaşık ödeme işlemlerinden kaçının
Çok uzun ve karmaşık ödeme işlemleri, müşteri için gereksiz ve kafa karıştırıcı olduğundan alışverişini tamamlamıyor. Bu sadece kötü bir alışveriş deneyimi olmakla kalmaz, aynı zamanda potansiyel alıcılarının uzaklaşmasına neden olur. Ödeme işlemleri için kısaca bilgiler alınmalı ve kolaylık sağlanmalıdır. Müşterinin, kredi kartı bilgilerini otomatik kaydetmesi sıkça kullanılan bir ödeme şekli olsa da sitenin mutlaka güvenilir olması gerekir.

Ürünlerin küçük resimlerini ekleyin
Müşteriye satın aldıkları ürün konusunda güven veren tekniklerden birisi de sepetteki ürünlerinin resimlerini görmektir. Fiziki alışverişlerde, satın alınan ürünü görebiliyoruz fakat online alışverişte, müşteri alacağı ürünü resimlerden seçebiliyor. Ürün resimleri eklendiğinde, müşteri ne aldığını görür ve yaşayabileceği tereddüt ortadan kaldırılmış olur.

Sepet ve mağaza arasında kolaylıkla gezinme sağlayın
Müşterilerin, alışveriş sepetiyle mağaza arasında hareket etmesi ne kadar kolay hale gelirse, alışveriş yapma olasılıkları da o kadar artar. Müşteri, sepete bir ürün ekledikten sonra mağazaya bakmaya devam etmek istediğinde, kolaylıkla ‘geri’ tuşunu bulup alışverişe devam edebilmelidir.
Müşterilerin, sepetlerini kaydetmelerini ve daha sonra geri dönmelerini zahmetsiz hale getirin ve ödeme ve ürün sayfalarınız arasında gezinme seçenekleri sunarak sitenizde gezinmelerine yardımcı olun.
Yazımızın ikinci bölümüyle devam edeceğiz.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
19 Ekim 2020, Pazartesi
Alışveriş sepetinin terk edilmesi ve mücadele yolları -1
Devamını Oku »
Image
31 Aralık 2020, Perşembe
SİZ İŞİN BAŞINDAYKEN ÇOCUKLAR HATA YAPSIN, ÖĞRENSİN, HAZIRLANSIN – 1. BÖLÜM
Devamını Oku »