Alibaba.com Nedir?

6 Ekim 2020, Salı Makaleler
Image
access_time Okunma Süresi : 

Adını, ‘Ali Baba ve Kırk Haramiler’ masalından alan dünyanın en büyük e-ticaret sitesi olan alibaba.com, 1999 yılında Çinli ihracatçıları dünyayla buluşturmak amacıyla kurulmuştur. Dünyada B2B ticareti için en fazla kullanılan internet sitesi olmasıyla ithalat ve ihracatçılar için çok iyi bir pazar oluşturmuştur. Bugün, 80’den fazla ülkede 20 binin üzerinde çalışanı ve 10 binin üzerinde iş ortağı bulunuyor. 3 milyon 500 binden fazla şirketin faaliyet gösterdiği alibaba.com’un yıllık cirosu 300 milyar doları geçmiştir. B2C şeklinde satış yapan aliexpress.com ise Alibaba Group bünyesinde bir e-ticaret sitesidir.

Alibaba.com’u kimler, ne amaçla kullanabilirler? Avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Alibaba.com’u, e-ticaret ile ithalat ve ihracat yapan ve yapmak isteyen bütün KOBİ’ler kullanabilir.

İhracat yapmak isteyen KOBİ’ler için avantajları:

  • Dünyanın en büyük B2B e-ticaret sitesi olan alibaba.com’a kayıtlı sayısı milyonlarla ifade edilen tedarikçiler, alıcılar için önemli bir kaynaktır. Hem tedarikçiler hem de alıcılar yönünden uluslararası ilginin artması, mağazanızın çok daha fazla görüntüleneceği anlamına geliyor.
  • Alibaba.com; Google ve Yahoo gibi büyük arama motorlarında ilk sıralarda görünmek için çok fazla yatırım yapıyor. Alıcılar, satın almayı düşündükleri ürünü aradığında alibaba.com yerine arama motorlarını kullansalar bile rahatlıkla erişim sağlayabiliyorlar. Böylece tedarikçi, bir KOBİ’nin küresel anlamda müşteri bulmasını çok kolaylaştırıyor.
  • alibaba.com, sadece İngilizce ve Çince konuşan müşterilere hizmet sunmakla kalmayıp, Almanca, İspanyolca, Rusça, Arapça gibi dillerde de alt sayfalar sunuyor. Bu nedenle alibaba.com’a üye olmak, B2B şirketlerinin dünyanın her yerinde kolaylıkla bulunmasını sağlar.
  • Alibaba.com’da ticaret yapmak e-ihracat kapsamına girdiği için KOBİ’ler ihracat teşvikleri ve mikro ihracat statüsünün avantajlarından faydalanabilir.

İthalat yapmak isteyen KOBİ’ler için avantajları:

  • Tedarikçi onaylama şartları katıdır. Dolayısıyla alıcılar, doğrulanmış premium hesaplar için tedarikçilerin kalitesine güvenebilirler.
  • Alibaba.com gibi platformlar, bilinen ve bilinmeyen markaları eşit miktarda listeler; uluslararası faaliyetlere başlamayı kolaylaştırır. Alibaba.com’a kayıt olmak, kısıtlı bir bütçeyle rekabet eden KOBİ’ler için maliyet avantajı sağlar.
  • Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz geniş ürün yelpazesine sahiptir.

Dezavantajları:

  • İthalat esnasında gümrük vergileri, prosedürleri, fazla kargo bekleme süresi ve ürünün ithal edildiği ülkeye göre ödenen kargo ücretleri hem maddi olarak hem de süreçte ithalatçıyı zorlayabilir.
  • Ürün ihraç ederken, mikro ihracat sınırları dışına çıkıldığında artan prosedürler ve gümrük müşaviri tutma zorunluluğunun olması dezavantajlarındandır.
  • İthalat yaparken, alibaba.com güvencesi dışında yapılan alışverişlerde, satıcıya güvenme konusunda yaşanan güçlük ve dolandırılma ihtimalinin bulunması da dezavantajları arasındadır.
  • Türkiye’de deposu olan bir tedarikçi bulunduğunda, gümrük işlemlerinden ve bekleme süresinden kurtulabilirsiniz. Bazen yabancı firmalar, Türkiye’de üretim ve depolama yapabiliyor. O firmalar bulunabildiğinde, o tedarikçiden ürün almak sizi gümrük prosedürlerinden, yüksek kargo maliyetlerinden ve bekleme süresinden kurtarabilir.

Yazar: Guru Akademi Araştırma Ekibi

Diğer makaleler

Image
13 Kasım 2019, Çarşamba
Sosyal Medya Pazarlaması 101: Hangi İçeriği Yayınlamalısınız?
Devamını Oku »
Image
13 Ocak 2019, Pazar
Pazarlama hizmetleri neden ürün pazarlamasından daha zor?
Devamını Oku »