Image
12 Mart 2020, Perşembe

Pazarlama ve İş Planı Arasındaki Fark Nedir?

İş planı ve pazarlama planı, başarılı işletmelerin temel unsurlarıdır. Bu planlar sadece işletmelerin faaliyetlerini düzenlemelerine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda başarılarını…


Devamını Oku »
Image
19 Ekim 2020, Pazartesi

Alışveriş sepetinin terk edilmesi ve mücadele yolları -1

Pandemi sürecinde geleneksel pazar kanallarında daralma yaşanırken, online satış kanallarının tüm dünyada pazardan aldığı pay önemli düzeyde yükselmiştir. Ülkemiz KOBİ’lerinin…


Devamını Oku »
Image
19 Ekim 2020, Pazartesi

Alışveriş sepetinin terk edilmesi ve mücadele yolları- 2

Çoklu ödeme seçenekleri sunun
E-ticaret ödeme sayfası tasarlarken, müşteriler ile kusursuz bir alışveriş deneyimi arasına hiçbir şeyin girmemesine dikkat etmelisiniz. Yalnızca…


Devamını Oku »
Image
2 Kasım 2020, Pazartesi

COVID-19 NEDENİYLE ASILAN YÜZLERİ GÜLDÜRMEK

kobi“Kahkaha en iyi ilaçtır.” sözünü duymuşsunuzdur. Bilimsel araştırmalar, mizah duygusunun strese karşı tampon vazifesi gördüğünü göstermiştir . Bu araştırmalarda, iyi bir…


Devamını Oku »
Image
19 Şubat 2020, Çarşamba

Ekonomik Değişimlerin Kurumsal Stratejiye Etkisi

Stratejik planlama, bir KOBİ’nin, şirketine ait insan ve finansal kaynaklarını gelir yaratma ve kârlılığı artırma potansiyeli en yüksek olacak şekilde tahsis etmesini sağlar. KOBİ,…


Devamını Oku »
Image
21 Şubat 2020, Cuma

Geleneksel Pazarlama Örnekleri

Pazarlama faaliyetleri, geleneksel stratejilerden İnternet’i içeren geleneksel olmayan yöntemlere doğru geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır ve hem geleneksel hem de geleneksel olmayan pazarlama…


Devamını Oku »
Image
4 Şubat 2020, Salı

İçerik Pazarlamasının KOBİ’ler İçin Faydası Nedir?

İçerik pazarlaması daha geniş bir entegre pazarlama stratejisine uyar ve kendi başına bir strateji gerektirir.
İçerik pazarlaması; kitlelerin ilgisini çekmek, potansiyel müşteriler…


Devamını Oku »
Image
25 Şubat 2020, Salı

KOBİ’ler İçin Pazarlamanın Altın Kuralları

Küçük bir işletme sahibi, pazarlama çabalarının başarısını sonuçlara (gelirlerin ne kadar hızlı büyüdüğüne) bağlı olarak ölçer. Ancak bu başarı sağlam pazarlama ilkeleri üzerine…


Devamını Oku »
Image
21 Şubat 2020, Cuma

Küçük İşletmeler için Reklam Stratejileri

İşletmeniz ne kadar küçük olursa olsun, çeşitli reklam stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Küçük İşletmeler İdaresi’nin 2009 verilerine göre, bugün yeni işletmeler için ciro oranı…


Devamını Oku »
Image
17 Nisan 2020, Cuma

Kulaktan Kulağa Pazarlama Nedir?

Bilindiği üzere sanayi toplumunun kurumları, kavramları ve anlayışları (başta pazarlama anlayışı) bir kriz yaşamış ve bunların yerine yeni kavram ve anlayışlar geçmiştir. Bu krizin…


Devamını Oku »
Image
19 Şubat 2020, Çarşamba

Kurumsal Yaşam Döngüsü Stratejisi

İşletme teorisyenleri şirketlerin tıpkı bireyler gibi tanımlanabilir yaşam aşamalarından geçtiğini gözlemlemişlerdir. Yaşam döngüsü teorisi ürünler, ürün grupları ve tüm endüstriler…


Devamını Oku »
Image
25 Şubat 2020, Salı

Pazarlamada Başarı Faktörleri

İster kurulu küçük bir işletme işletiyor olun ister yeni başlıyor olun, başarılı bir pazarlama stratejisi başarınız için önemlidir. Microsoft Business web sitesine göre, birçok küçük…


Devamını Oku »
Image
12 Mart 2020, Perşembe

Pazarlamada Mesaj Stratejisinin Tüketici Davranışına Etkisi

Tüketiciler eskiden bir ürün ya da hizmeti alırken ürünün kendilerine sağladığı yarara bakarak satın alma davranışında bulunurlardı. Rekabet olmadığı için markalar tek tip ürün…


Devamını Oku »
Image
14 Şubat 2020, Cuma

Pazarlamada Sosyal Çevre Güçleri

Sosyal çevre güçleri, nüfusun sosyal davranış tutumlarını ve ortak inançlarını içeren görünmez pazarlama güçleridir. Başarılı pazarlama bir şirketin pazarlama programlarını sosyal…


Devamını Oku »
Image
12 Mart 2020, Perşembe

Sektör Analizi Nedir?

Analiz incelemesinde ekonominin incelenmesinin ardından sektör analizi yapılır. Sektör analizinde sektörün ne kadar kâr getireceği ve sektörün geleceği araştırılır. Halkın istekleri,…


Devamını Oku »
Image
12 Mart 2020, Perşembe

Unicorn Girişim Nedir? Özellikleri Nelerdir?

Unicorn, risk sermayesi içerisinde şu aralar fazlasıyla bilinen ve konuşulan bir tabir olmaktadır. Birçok girişim de bu unvanı hemen kazanmak istiyor. Unicorn aslında Aileen Lee’nin ortaya…


Devamını Oku »
Image
29 Temmuz 2020, Çarşamba

ÜRETİCİ-TÜKETİCİ ARASINDAKİ GELENEKSEL DAĞITIM KANALI MODELİNE ALTERNATİF OLARAK ÜRETİCİDEN-TÜKETİCİYE (D2C) MODELİ

Üç bölümde ele aldığımız bu yazı dizimizin ilk bölümünü (D2C nedir? Avantajları nelerdir?) sizlerle paylaşmıştık. Bugün ikinci bölüm ile devam edeceğiz.

D2C MODELİYLE…


Devamını Oku »